СЕРТ лизенз
СЕРТ лизенз
Здравейте, позволявам си да отворя тази тема в помощ на тези на които им предстои пътуване зад граница, как стои въпроса със носенето и ползването на радио. Да съберем информация на едно място за различните държави и законодателствто там, различните видове документи необходими за целта. Къде може да се намери списък с държавите подписали СЕРТ и дали го спазват или има нужда от допълнителни док.
Въпросът ми е първо за Македония и Косово , ако някой има информация моля да сподели.
73 Кирил
Въпросът ми е първо за Македония и Косово , ако някой има информация моля да сподели.
73 Кирил
Re: СЕРТ лизенз
Преди време публикувах малко информация по този въпрос в wiki на БФРЛ.
Надявам там се да намерите необходимата информация, или да допълните с данни, които са ви известни.
http://wiki.bfra.bg/wiki/CEPT_%D0%B8_HA ... 0%D0%BA%3F
Е, разбира се коментарите и дискусиите може да си останат и във форума !
Аз лично съм носил радиостанция с мен ( както преносима или мобилна, така и стационарна) в Сърбия, Словения, Хърватия, Австрия, Германия, Унгария, Чехия, Словакия, Полша, Румъния, Швейцария, Лихтенщайн и Франция . А и APRS тракерът е бил винаги включен. Винаги съм носил с мен СЕРТ издаден от КРС и копие от "картончето" на КРС, но да сега не са ме питали нищо. На малкото граници, на които се извършва проверка на документи, багажи и т.н. ..... просто изключвам станцията и прикривам лицевия панел (не знам защо, просто за всеки случай ... )
Става дума за пътуване с личен или служебен автомобил.
Надявам там се да намерите необходимата информация, или да допълните с данни, които са ви известни.
http://wiki.bfra.bg/wiki/CEPT_%D0%B8_HA ... 0%D0%BA%3F
Е, разбира се коментарите и дискусиите може да си останат и във форума !
Аз лично съм носил радиостанция с мен ( както преносима или мобилна, така и стационарна) в Сърбия, Словения, Хърватия, Австрия, Германия, Унгария, Чехия, Словакия, Полша, Румъния, Швейцария, Лихтенщайн и Франция . А и APRS тракерът е бил винаги включен. Винаги съм носил с мен СЕРТ издаден от КРС и копие от "картончето" на КРС, но да сега не са ме питали нищо. На малкото граници, на които се извършва проверка на документи, багажи и т.н. ..... просто изключвам станцията и прикривам лицевия панел (не знам защо, просто за всеки случай ... )
Става дума за пътуване с личен или служебен автомобил.
73! Виктор / LZ1NY
"Good Luck. Be patient. Do some research."
"Good Luck. Be patient. Do some research."
Re: СЕРТ лизенз
Минаване на границата с Гърция - проблем никакъв. Портативното си ми беше на таблото на колата. И през останалото време почти постоянно на кръста. Но CEPT-а ЗАДЪЛЖИТЕЛНО с теб! За да нямаш грижи (евентуално)
Иван LZFF Coordinator
-
- Site Admin
- Мнения: 854
- Регистриран на: 28 авг 2006, 19:04
- Местоположение: Amsterdam, The Netherlands
- Контакти:
Re: СЕРТ лизенз
http://www.iaru-r1.org/index.php/operating-abroad
A new version of Recommendation T/R 61-02 was accepted by RAWG in Vilnius (2-6 February 2004). So far the new T/R 61-02 has been implemented by 37 countries: Austria, Belgium, Bulgaria, Croatia, Cyprus, Czech Republic, Denmark (including Faroe islands and Greenland although Morse code is still required there), Estonia, Finland, France, Germany, Greece, Hungary, Iceland, Ireland, Latvia, Lithuania, Luxembourg, FYRO Macedonia, Malta, Moldova, Montenegro, Netherlands, Norway, Portugal, Romania, Serbia, Slovenia, Spain, Switzerland, Turkey, United Kingdom as well as the following non-CEPT countries: Australia, Hong Kong, Israel, New Zealand
The full text can be found at http://www.erodocdb.dk/docs/doc98/offic ... TR6102.pdf
A new version of Recommendation T/R 61-02 was accepted by RAWG in Vilnius (2-6 February 2004). So far the new T/R 61-02 has been implemented by 37 countries: Austria, Belgium, Bulgaria, Croatia, Cyprus, Czech Republic, Denmark (including Faroe islands and Greenland although Morse code is still required there), Estonia, Finland, France, Germany, Greece, Hungary, Iceland, Ireland, Latvia, Lithuania, Luxembourg, FYRO Macedonia, Malta, Moldova, Montenegro, Netherlands, Norway, Portugal, Romania, Serbia, Slovenia, Spain, Switzerland, Turkey, United Kingdom as well as the following non-CEPT countries: Australia, Hong Kong, Israel, New Zealand
The full text can be found at http://www.erodocdb.dk/docs/doc98/offic ... TR6102.pdf
Value has a value only if its value is valued.
Re: СЕРТ лизенз
Миналата седмица пътувах до Испания с 3 токита и една мобилна станция, без никакви документи и никой не се заинтересува от тях.
Re: СЕРТ лизенз
Косово е много интересен случай. Не е член на CEPT, но практически от там са работили радиолюбителски станции, включително и български.LZ1MDK написа:Здравейте, позволявам си да отворя тази тема в помощ на тези на които им предстои пътуване зад граница, как стои въпроса със носенето и ползването на радио. Да съберем информация на едно място за различните държави и законодателствто там, различните видове документи необходими за целта. Къде може да се намери списък с държавите подписали СЕРТ и дали го спазват или има нужда от допълнителни док.
Въпросът ми е първо за Македония и Косово , ако някой има информация моля да сподели.
73 Кирил
Преди години пък един радиолюбител германец с всички документи се озова в гръцки затвор с обвинения в шпионаж.lz2rm написа:Миналата седмица пътувах до Испания с 3 токита и една мобилна станция, без никакви документи и никой не се заинтересува от тях.
Ако мога да обобща - всичко е въпрос на поведение и отношение от / към местните хора и институции. Трябва човек да е запознат с местните закони и нрави. Аз не съм бил с радиостанция в чужбина и просто ще следя мненията в темата.
73, Сашо
-
- Site Admin
- Мнения: 854
- Регистриран на: 28 авг 2006, 19:04
- Местоположение: Amsterdam, The Netherlands
- Контакти:
Re: СЕРТ лизенз
Сашо,
В Косово работиха много хора, но до колкото си спомням, след съгласуване със специален координатор от ООН. Забравих му тогавашния инициал. Сега е А61 нещо си.
Аз лично не бих носил станция на подобно място, без предварителна комуникация с местните власти и минимум един техен официален документ разрешаващ ми това.
73!
В Косово работиха много хора, но до колкото си спомням, след съгласуване със специален координатор от ООН. Забравих му тогавашния инициал. Сега е А61 нещо си.
Аз лично не бих носил станция на подобно място, без предварителна комуникация с местните власти и минимум един техен официален документ разрешаващ ми това.
73!
Value has a value only if its value is valued.
Re: СЕРТ лизенз
През 2005-та само с копие от СЕРТ-лиценза си извадих разрешение от албанския аналог на КРС за работа като ZA/LZ5PL макар че Албания не е член на СЕРТ. Хората бяха много любезни и служителката почти се извиняваше че не може да ми го издаде същия ден защото шефът който трябва да подпише бил в командировка в чужбина. Помолих я за някакъв документ който евентуално да покажа на летището когато след един месец ще влизам с радиостанцията, а тя ми каза "Няма да имаш никакъв проблем, а ако случайно някой те попита нещо кажи че документът те чака при нас". Всъщност никой нищо не ме попита, изобщо хоратата навсякъде бяха много дружелюбни.
Това го пиша в потвърждение на становището по-горе - много си зависи от хората с които имаш работа.
Пак по това време носих FT-817 в една командировка до Нигерия (без да я използвам, за един месец не беше възможно да излезе лиценза). На излизане офицерът на летището го извади от раницата ми, включи го и като чу някаква музикална станция (бях го настроил предвидливо на FM-обхвата) каза "Мистър, извадете му батериите, не е разрешено да се включва на борда" и това беше.
Спомням си една статия в QST в която един американски DX-ер описваше опита си от пътувания в експедиции. Запомнил съм най-много този съвет: "При общуването си с гранични, митнически и полицейски власти съм възприел политиката на любезно несъдействие"
Това го пиша в потвърждение на становището по-горе - много си зависи от хората с които имаш работа.
Пак по това време носих FT-817 в една командировка до Нигерия (без да я използвам, за един месец не беше възможно да излезе лиценза). На излизане офицерът на летището го извади от раницата ми, включи го и като чу някаква музикална станция (бях го настроил предвидливо на FM-обхвата) каза "Мистър, извадете му батериите, не е разрешено да се включва на борда" и това беше.
Спомням си една статия в QST в която един американски DX-ер описваше опита си от пътувания в експедиции. Запомнил съм най-много този съвет: "При общуването си с гранични, митнически и полицейски власти съм възприел политиката на любезно несъдействие"
Истинското радио свети в тъмното
Re: СЕРТ лизенз
Да споделя и аз своя опит.
Преди 4 години пътувах няколко пъти до Холандия. Не успях да си извадя документи за това тръгнах с токито и ясното съзнание, че ще слушам само.
Преди летището токито беше разглобено и частите по отделно - батерия, токито и антената.
На летище София и на скенера, антената явно е изглеждала твърде любопитно и преровиха багажа. Като разбраха, че е антена за радиостанция - дадох обяснение всъщност какво е, изгубиха интерес и ме пуснаха без абсолютно никакъв проблем. От 4 скенера (два пъти до там и обратно) това се случи само един път
В Холандия слушах само и не си позволих да се обаждам, както и не го разнасях с мен а стоеше само в хотела.
В пътуването ми до Индонезия (отново през Холандия) дори не го взех - предварително видях информация в интернет, че в Индонезия не е позволено внасянето на такава техника и реших да не си правя никакви експерименти, въпреки, че щеше спокойно да мине в големия багаж разглобено - носехме тогава 30 кила електронни платки, инструменти, кабели и измервателна техника.
Преди 4 години пътувах няколко пъти до Холандия. Не успях да си извадя документи за това тръгнах с токито и ясното съзнание, че ще слушам само.
Преди летището токито беше разглобено и частите по отделно - батерия, токито и антената.
На летище София и на скенера, антената явно е изглеждала твърде любопитно и преровиха багажа. Като разбраха, че е антена за радиостанция - дадох обяснение всъщност какво е, изгубиха интерес и ме пуснаха без абсолютно никакъв проблем. От 4 скенера (два пъти до там и обратно) това се случи само един път
В Холандия слушах само и не си позволих да се обаждам, както и не го разнасях с мен а стоеше само в хотела.
В пътуването ми до Индонезия (отново през Холандия) дори не го взех - предварително видях информация в интернет, че в Индонезия не е позволено внасянето на такава техника и реших да не си правя никакви експерименти, въпреки, че щеше спокойно да мине в големия багаж разглобено - носехме тогава 30 кила електронни платки, инструменти, кабели и измервателна техника.
Re: СЕРТ лизенз
Кирил, здравей !
по спомен - Бойчо LZ1BJ е работил от там ... повече от сигурен съм, че не е било пиратски.
що не вземеш да му пратиш едно лично съобщение тук във форума ?
останалите колеги да не си помислят, че имам нещо против споделения опит и премеждия ... напротив - ВСИЧКО Е ПОЗНАНИЕ !
73,
Любо
по спомен - Бойчо LZ1BJ е работил от там ... повече от сигурен съм, че не е било пиратски.
що не вземеш да му пратиш едно лично съобщение тук във форума ?
останалите колеги да не си помислят, че имам нещо против споделения опит и премеждия ... напротив - ВСИЧКО Е ПОЗНАНИЕ !
73,
Любо
73,
Любо
Любо
Re: СЕРТ лизенз
Здравейте, ето какво намерих засега :снабдени с временно разрешение за работа ...образуват инициал с Z6/
73 очаквам емейла от колегите Z6
kiril
Това е Косовското ТИ, на стр 13 има текст за чуждест. любители 73 очаквам емейла от колегите Z6
kiril
Re: СЕРТ лизенз
Здравейте,
да споделя и моя опит с радио зад граница:
В ТУРЦИЯ
ползвахме ПМР станции, приятелите ми не са лицензирани. Никакъв проблем. В последствие разбрах, че турската полиция ползва ПМР честотите. Незнам дали е така, но го имаите в предвид.
В ИСПАНИЯ
с прекачване във Виена най-нагло заявих на митничаря в София какво нося/реално нямах никъкъв докумен за токито/ човека предупреди, че НЕМОГА или по-точно не е редно да го ползвам в самолета и помоли да му сваля батерята, след което се заяде за резервната батерия за GSM-дето я носех в задния джоб. Други проблеми не съм имал.
В ГЪРЦИЯ
ходя всяка година, задължително с радио. Когато питам на "Кулата" единствено ме предупреждават /и нашите и гърците/ за голям нож, палка и други такива ако имам да ги махна, за радиото никога не е имало проблем.Имал съм случаи да спра на ЛИДАЛ там с три антени и две работещи радия в колата.Двама полицаи на мотори спряха и започнаха да се закачат с малкия. За довиждане само ме предупредиха/ на майтап/,че ТЕНТАТА НА ПАРКИНГА била ниска та да не закача нещо, реално не обърнаха никакво внимание на токитата.
Тази година реших да се пробвам и на къси вълни щото дестинацията беше екзотична.Знаех за по горе споменатия арестуван радиолюбител и подходих доста по сериозно от друг път, все пак ще разпъвам "големи антени" Извадих си СЕРТ-лицензия посъветвах се с гръцки представител. Гръка каза, че случая с арестувания радиолюбител не е точно така като се опитват да го изкарат и ме успокой, че няма да имам никакъв проблем.Все пак за всеки случаи ми изпрати някакъв докумен на гръцки които да си разпечатам и да показвам при нужда даде и телефон.И двете се оказаха излишни.
Накрая помоли да не дразня месните като слагам знамена и надписи по мачтите.Интересно, че Здравка също ме предупреди за знамената.
Когато на място тръгнах да опъвам антените от нищото изскочи младеж в униформа/ горски или пожарникар, в момента АТОН гореше Яко и го гасяха 5,6 самолета/ поинтересува се от къде съм, какво правя, не се заяждаше просто се намираше на приказка,даже ми задържа мачтата докато опъна обтяжките, предложи ми цигара ,казах, че не пуша. Като разбра, че няма опасноста да запаля нещо загуби интерес и си замина.
МАКЕДОНИЯ
там винаги съм има проблем с радиостанциите СЕРТ ,мерт не важи. Още на Станке лисичково се почна. Добре, че познавах българския митничар та си остави радиото при него. Последния път се заядоха за антените без реално да имам никави станции в колата.
За себе си знам без станция в Македония. Даже и антените ще свалям
LZ5CT 73!
да споделя и моя опит с радио зад граница:
В ТУРЦИЯ
ползвахме ПМР станции, приятелите ми не са лицензирани. Никакъв проблем. В последствие разбрах, че турската полиция ползва ПМР честотите. Незнам дали е така, но го имаите в предвид.
В ИСПАНИЯ
с прекачване във Виена най-нагло заявих на митничаря в София какво нося/реално нямах никъкъв докумен за токито/ човека предупреди, че НЕМОГА или по-точно не е редно да го ползвам в самолета и помоли да му сваля батерята, след което се заяде за резервната батерия за GSM-дето я носех в задния джоб. Други проблеми не съм имал.
В ГЪРЦИЯ
ходя всяка година, задължително с радио. Когато питам на "Кулата" единствено ме предупреждават /и нашите и гърците/ за голям нож, палка и други такива ако имам да ги махна, за радиото никога не е имало проблем.Имал съм случаи да спра на ЛИДАЛ там с три антени и две работещи радия в колата.Двама полицаи на мотори спряха и започнаха да се закачат с малкия. За довиждане само ме предупредиха/ на майтап/,че ТЕНТАТА НА ПАРКИНГА била ниска та да не закача нещо, реално не обърнаха никакво внимание на токитата.
Тази година реших да се пробвам и на къси вълни щото дестинацията беше екзотична.Знаех за по горе споменатия арестуван радиолюбител и подходих доста по сериозно от друг път, все пак ще разпъвам "големи антени" Извадих си СЕРТ-лицензия посъветвах се с гръцки представител. Гръка каза, че случая с арестувания радиолюбител не е точно така като се опитват да го изкарат и ме успокой, че няма да имам никакъв проблем.Все пак за всеки случаи ми изпрати някакъв докумен на гръцки които да си разпечатам и да показвам при нужда даде и телефон.И двете се оказаха излишни.
Накрая помоли да не дразня месните като слагам знамена и надписи по мачтите.Интересно, че Здравка също ме предупреди за знамената.
Когато на място тръгнах да опъвам антените от нищото изскочи младеж в униформа/ горски или пожарникар, в момента АТОН гореше Яко и го гасяха 5,6 самолета/ поинтересува се от къде съм, какво правя, не се заяждаше просто се намираше на приказка,даже ми задържа мачтата докато опъна обтяжките, предложи ми цигара ,казах, че не пуша. Като разбра, че няма опасноста да запаля нещо загуби интерес и си замина.
МАКЕДОНИЯ
там винаги съм има проблем с радиостанциите СЕРТ ,мерт не важи. Още на Станке лисичково се почна. Добре, че познавах българския митничар та си остави радиото при него. Последния път се заядоха за антените без реално да имам никави станции в колата.
За себе си знам без станция в Македония. Даже и антените ще свалям
LZ5CT 73!
Re: СЕРТ лизенз
Здравейте, получих емейл от Косовските колеги. Работи се само с предварително издаден лиценз от там, цитирам:
Initially I would like to inform you that you can operate from Kosovo as to be provided with a license of Kosovo. To be provided with a license of Kosovo you should apply to the relevant authorities for licensing
I am sending the link in which you can contact these authorities for licensing.
http://www.arkep-rks.org/?cid=2,3
the email address is: info@art-ks.org; tel: 00381 38 212 345
Regarding repeater's, we still do not have any active repeater in Kosovo.
Това е отговора. Няма и репитри. Срока за реакция от подаване на документите е 30 дни.
Само за информация- техните лицензи за станциите са за срок от 5 години и струват 100Е, (парг11 стр7) според приложения в по-преден пост документ.
73 Кирил
Initially I would like to inform you that you can operate from Kosovo as to be provided with a license of Kosovo. To be provided with a license of Kosovo you should apply to the relevant authorities for licensing
I am sending the link in which you can contact these authorities for licensing.
http://www.arkep-rks.org/?cid=2,3
the email address is: info@art-ks.org; tel: 00381 38 212 345
Regarding repeater's, we still do not have any active repeater in Kosovo.
Това е отговора. Няма и репитри. Срока за реакция от подаване на документите е 30 дни.
Само за информация- техните лицензи за станциите са за срок от 5 години и струват 100Е, (парг11 стр7) според приложения в по-преден пост документ.
73 Кирил
Re: СЕРТ лизенз
Здравейте от Берлин. Намерих работа тук и смятам да поостана. Интересувам се какво трябва да направя, за да мога да си работя по обхватите. Нямам ваден СЕРТ само нашия лиценз за 1 клас. Някой може ли да ми изясни, мога ли да си работя с моя инициял и колко дълго? Какви документи трябва да си извадя тука,за да си ползвам моя инициял. За сега не съм фен да си вадя немски.
Предварително благодаря за отговорите.
Предварително благодаря за отговорите.
-
- Site Admin
- Мнения: 854
- Регистриран на: 28 авг 2006, 19:04
- Местоположение: Amsterdam, The Netherlands
- Контакти:
Re: СЕРТ лизенз
Здравей
Без CEPT - нищо.
Единствения възможен вариант е някой в България да ти задвижи процедурата, за да си вземеш CEPT-a.
Ако някога решиш да взимаш немски инициал, ще ти трябва и българския HAREC. Разбира се възможно е вместо HAREC, да положиш отново всички изпити в Германия. Така се случи с мен в САЩ преди десетина години Тогава още не признаваха HAREC.
73 и успех
LZ3NY
Без CEPT - нищо.
Единствения възможен вариант е някой в България да ти задвижи процедурата, за да си вземеш CEPT-a.
Ако някога решиш да взимаш немски инициал, ще ти трябва и българския HAREC. Разбира се възможно е вместо HAREC, да положиш отново всички изпити в Германия. Така се случи с мен в САЩ преди десетина години Тогава още не признаваха HAREC.
73 и успех
LZ3NY
Value has a value only if its value is valued.
Re: СЕРТ лизенз
здраве желая, Иване !LZ2IX написа:Здравейте от Берлин. Намерих работа тук и смятам да поостана. Интересувам се какво трябва да направя, за да мога да си работя по обхватите. Нямам ваден СЕРТ само нашия лиценз за 1 клас. Някой може ли да ми изясни, мога ли да си работя с моя инициял и колко дълго? Какви документи трябва да си извадя тука,за да си ползвам моя инициял. За сега не съм фен да си вадя немски.
Предварително благодаря за отговорите.
СЕРТ е необходим ... определено.
заявлението може да бъде подадено по електронен път, за което има отстъпки в дължимите такси.
нужно е адресът, на който искаш да бъде изпратен, да е на територията на България.
в моя случай, на времето, всичко бе извършено от секретаря на БФРЛ (където членувам) и след 10-тина дни документите бяха получени у дома, в Балчик ... и по-късно препратени ми в чужбина.
...
притежавайки CEPT-лицензия, не си длъжен да се регистрираш или обозначаваш където и да е, вкл. пред немския Телеком.
...
съгласно регламента обаче, правото да си DL/LZ2IX важи само за първите 3 месеца от официалното ти пребиваване в Бундес републиката ... след което, на базата на притежавания HAREC, кандидатстваш и получаваш немски повиквателен знак.
така че, взависимост от продължителността на престоя ти, HAREC също може да се окаже необходим документ.
...
моят съвет е, да ги заявиш и двата наведнъж в КРС ... не за друго, а за да не минаваш по същата пътека след 3 месеца.
73,
Любо
73,
Любо
Любо
Re: СЕРТ лизенз
Благодаря за информацията, това ще го направя онлайн както казвате. А има ли начин човек да си запази иницияла тука или при по-дълъг престой трябва непременно да си взема немски?
Последна промяна от LZ2IX на 30 юли 2017, 16:29, променено общо 4 пъти.
Re: СЕРТ лизенз
И нещо последно, току що си изтеглих пдф със заявлението. А може ли да ми дадете линк към сайта където се подават онлайн документите.
-
- Site Admin
- Мнения: 854
- Регистриран на: 28 авг 2006, 19:04
- Местоположение: Amsterdam, The Netherlands
- Контакти:
Re: СЕРТ лизенз
Документа, който си показал те лицензира на територията на България, но зад граница няма никаква юридическа стойност.
Извадка от германския сайт:
"Holders of a CEPT radio amateur licence pursuant to CEPT Recommendation T/R 61-01 are permitted to operate an amateur station in Germany during temporary stays for a period of up to three months."
https://www.bundesnetzagentur.de/EN/Are ... _node.html
Няма да се учудя ако формалността по издаване на германски инициал не се свежда до попълване на поредната онлайн форма в Интернет. Ако е като в Холандия, единственото изискване е да имаш местно ЕГН и валиден адрес, и HAREC разбира се.
73 и успех
LZ3NY
пп. Ето я формата за немски инициал https://www.bundesnetzagentur.de/Shared ... onFile&v=4
Извадка от германския сайт:
"Holders of a CEPT radio amateur licence pursuant to CEPT Recommendation T/R 61-01 are permitted to operate an amateur station in Germany during temporary stays for a period of up to three months."
https://www.bundesnetzagentur.de/EN/Are ... _node.html
Няма да се учудя ако формалността по издаване на германски инициал не се свежда до попълване на поредната онлайн форма в Интернет. Ако е като в Холандия, единственото изискване е да имаш местно ЕГН и валиден адрес, и HAREC разбира се.
73 и успех
LZ3NY
пп. Ето я формата за немски инициал https://www.bundesnetzagentur.de/Shared ... onFile&v=4
Value has a value only if its value is valued.
Re: СЕРТ лизенз
няма защо да благодариш, действай ... радвам се, ако съм помогнал.LZ2IX написа:...А има ли начин човек да си запази иницияла тука или при по-дълъг престой трябва непременно да си взема немски?...
без да съм сигурен, усещам че биеш в грешна посока с цитирания въпрос - дано греша !
и все пак, колкото и безмислено да ти прозвучи, държа да го напиша :
получаването на повиквателен знак в коя да е държава по света, НЕ ти отнема българския.
в "Техническите изисквания ..." е записано, в кои случаи даден притежател на радиолюбителски повиквателен знак се заличава от регистрите.
73,
Любо
п.с. нямам опит с онлайн-заявления, виждам че вече го има като опция ... и банковата сметка на КРС е посочена на две-три места из сайта им. тъй че - УСПЕХ !
и да споделиш процедурата, ще е от полза за колегите след теб по пътеката.
73,
Любо
Любо
Re: СЕРТ лизенз
Едно пояснение и от мен. За да подадеш онлайн заявление за какъв и да е документ в КРС трябва да имаш електронен подпис
Иван LZFF Coordinator
Re: СЕРТ лизенз
Здравейте,
за КРС таксата може да се плати и в касата им на място ако се подават на ръка документите, и да се избегнат няколко лева за банков превод.
За работа в чужбина освен юридически има и технически проблеми, представете си колко са станали чувствители техните служби след тия жестоки атентати и всяко разпъване на антени вероятно ще привлече внимание и на какви ли правила трябва да отговаря ( в това число официални и съседски). За мои познати в Стутгард за една сателитна чиния на покрива искаха специално разрешение от общината.
За връзка с България инсталирайте си Ехолинк на телефона или лаптопа и ползвайте свързните репитри, или пък скайп.
73 Кирил
за КРС таксата може да се плати и в касата им на място ако се подават на ръка документите, и да се избегнат няколко лева за банков превод.
За работа в чужбина освен юридически има и технически проблеми, представете си колко са станали чувствители техните служби след тия жестоки атентати и всяко разпъване на антени вероятно ще привлече внимание и на какви ли правила трябва да отговаря ( в това число официални и съседски). За мои познати в Стутгард за една сателитна чиния на покрива искаха специално разрешение от общината.
За връзка с България инсталирайте си Ехолинк на телефона или лаптопа и ползвайте свързните репитри, или пък скайп.
73 Кирил
Re: СЕРТ лизенз
Здрасти Кире, май веднъж говорихме. През 1999 когато бях в Истанбул на земетресението никой не ми потърси СЕPT-а само на границата трябваше да декларираме всички радио съоръжения под номера и видове. Може би щото комшиите знаеха за нашата мисия и през цялото време от 1 седмица даже стояха при мене и наблюдаваха оперативността на радиовръзките особено на CW и ме питаха как без да пиша веднага отговарям/HI/ Но времената се промениха и бъди винаги готов. "Вържи попа да е мирно селото"
http://youtu.be/eRggdBecFYY
LZ1DJ Коста 73!
http://youtu.be/eRggdBecFYY
LZ1DJ Коста 73!
Последна промяна от LZ1DJ на 09 авг 2017, 00:51, променено общо 1 път.
Re: СЕРТ лизенз
Кирчо,LZ1MDK написа:Здравейте,
за КРС таксата може да се плати и в касата им на място ако се подават на ръка документите, и да се избегнат няколко лева за банков превод.
За работа в чужбина освен юридически има и технически проблеми, представете си колко са станали чувствители техните служби след тия жестоки атентати и всяко разпъване на антени вероятно ще привлече внимание и на какви ли правила трябва да отговаря ( в това число официални и съседски). За мои познати в Стутгард за една сателитна чиния на покрива искаха специално разрешение от общината.
За връзка с България инсталирайте си Ехолинк на телефона или лаптопа и ползвайте свързните репитри, или пък скайп.
73 Кирил
човека пита за това как да си плати от чужбина нещата, така че варианта ти с плащането на каса в КРС нещо куца... Освен това аз лично съм бил в чужбина с радиостанция и съм нямал никакви проблеми. Работих си и от хотела, и от SVFF референция.И НЯМАХ никакви проблеми. Така че, ако обичаш престани с ченгеджийските предположения! Ясно ми е, че не си слизал на вълни по-дълги от 2 метра (или още по-лошо 70 сантиметра), но те МОЛЯ не си мисли, че току-що си открил топлата вода и колелото накуп!
Всъщност защо ли се хабя да чета и пиша???
Иван LZFF Coordinator
Re: СЕРТ лизенз
Терористи на КВ/УКВ ? Това вероятно го има само по филмитеLZ1MDK написа:За работа в чужбина освен юридически има и технически проблеми, представете си колко са станали чувствители техните служби след тия жестоки атентати и всяко разпъване на антени вероятно ще привлече внимание и на какви ли правила трябва да отговаря ( в това число официални и съседски).
73 Боян
Re: СЕРТ лизенз
всичко е възможно - съседи, власти, талибани, крокодили, фикуси и др. ... но не му е тук мястото !
...
колегата LZ2IX имаше конкретно питане.
надявам се, модераторите да разчистят излишните разкази, квалификации и т.н. опасения/предположения.
(както и тази реплика, разбира се)
73,
Любо
...
колегата LZ2IX имаше конкретно питане.
надявам се, модераторите да разчистят излишните разкази, квалификации и т.н. опасения/предположения.
(както и тази реплика, разбира се)
73,
Любо
73,
Любо
Любо
Re: СЕРТ лизенз
Пусни в Гугъл търсене по "терористи радиостанция Сарафово".
В резултатите вярно няма CEPT, ама е добре човек да има няколко наум. Да има човек ум и поне едно на ум е много по темата.
В резултатите вярно няма CEPT, ама е добре човек да има няколко наум. Да има човек ум и поне едно на ум е много по темата.
lz2be написа:Терористи на КВ/УКВ ? Това вероятно го има само по филмитеLZ1MDK написа:За работа в чужбина освен юридически има и технически проблеми, представете си колко са станали чувствители техните служби след тия жестоки атентати и всяко разпъване на антени вероятно ще привлече внимание и на какви ли правила трябва да отговаря ( в това число официални и съседски).
73 Боян